Sexistické chování pěvce viděly stovky diváků. I když se snažil incident zlehčovat, vedení Královské opery ho ihned propustilo z angažmá.
Incident se odehrál minulý týden ve středu na konci představení Fausta v Tokiu. Tenor, jemuž se přezdívá Il Pavarottino, protože ve třinácti vystupoval se slavným předchůdcem, byl okamžitě nahrazen ve své roli a už nedokončí dvoutýdenní turné po Japonsku. Místo něj bude vystupovat Georgij Vasilijev.
„Všechno se to stalo před zraky diváků. Členové sboru ho varovali, aby toho okamžitě nechal, ale Grigolo se s nimi začal hádat. Všichni byli zděšení,“ cituje svůj zdroj list The Sun.
„Po incidentu z 18. září, který se týká italského tenora Vittoria Grigola, zahájila Královská opera okamžité vyšetřování a pan Grigolo byl suspendován. Nemůžeme se k případu dále vyjadřovat, dokud probíhá vyšetřování,“ uvedl mluvčí Královské opery.
Sám Grigolo, sice napůl žertem, na otázku italské mutace magazínu Vanity Fair, co pro něj znamená sex, v jednom z rozhovorů odpověděl: „Jmenuji se Vittorio. Jsem závislý na sexu.“
Vittorio Grigolo začínal v chlapeckém sboru Sixtinské kaple. Ještě jako kluka si ho vybrala Římská opera do role pasáčka v Tosce. Na zkoušce se potkal s Lucianem Pavarottim. I pak měl štěstí. Na učitele i na divadla, která mu dala šance. Neváhá jít i do experimentů. Hrál třeba v La traviatě na nádraží v Curychu. Zpíval i po boku Plácida Dominga v Rigolettovi přenášeném živě z Mantovy.
Grigolo rád používá slovo „popera“, protože chce oslovit široké publikum. Kromě hudby miluje formuli 1. „Podobá se opeře. Technici v zázemí koordinují každou sekundu, zpěváci usilují o výkon vyladěný jako skvělý motor. Přesnost, rytmus, harmonie patří do obou světů,“ prohlásil.