Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Wine 3.0 s Direct3D 11 prý ještě letos

Alexandre Julliard z projektu Wine měl svoji již tradiční přednášku o aktuální vývoji, stavu a budoucnosti. Vypadá to slibně.

Na letošní WineConf2017 jsme se měli možnost dozvědět, že vydání Wine 3.0 nastane ještě letos a půjde o verzi, která implementuje podporu Direct3D 11, což je asi největší bolístka Wine za posledních několik let. Související novinkou je, že interní značení verze Windows v projektu Wine bude zvýšeno na Windows 7. Spolu s D3D11 přijde také D3D Command Stream.

Do budoucna se počítá s vývojem pro Direct3D 12, podporou Vulkan API a také ovladači pro Wayland (další velká věc, kterou musí Wine zohlednit) - na Waylandu se přitom začalo pracovat čerstvě, doufejme tedy, že se vše stihne, dokud hlavní distribuce ještě podporují X.Org.

Sluší se však dodat, že případné uvedení Wine 3.0 nebude znamenat, že vám najednou začnou pomocí Wine běžet všechny DirectX 11 hry. Podpora rozhraní je jedna věc, podpora konkrétní hry věc zcela jiná.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Wine 3.0 s Direct3D 11 prý ještě letos

Středa, 29 Listopad 2017 - 03:28 | Rovano | Pokud si matně pamatuju, tak podpora DX bude...
Středa, 8 Listopad 2017 - 15:38 | peliculiar | Nechápu to spojení Direct X a Vulkanu. Já měl...
Sobota, 4 Listopad 2017 - 01:36 | k3dAR | nevim co te k tomu vede, jestli pouzivas Windows...
Čtvrtek, 2 Listopad 2017 - 19:19 | corwin78 | Možná i tři, já určitě ano.
Čtvrtek, 2 Listopad 2017 - 12:08 | Karáš Svorka | Oba dva uživatelé Wine mají jistě radost.
Čtvrtek, 2 Listopad 2017 - 07:15 | Jan Havran | Podle mě je to malinko jinak (ale možná taky ne,...

Zobrazit diskusi