Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD a Nvidia se připravují na DOOM VFR, snad první AAA PC střílečku pro VR

Koncem týdne vyšlo najevo, že VR se ve světě PC her šíří pomaleji než v jiných odvětvích. Jedním z titulů, který má potenciál tento trend zvrátit, by mohl být čerstvý DOOM VFR…

Přestože se dlouho mluvilo o tom, že virtuální realita je hlavně o výkonu (tedy alespoň co do požadavků na její zdařilé využití), ukázaly poslední statistiky pravý opak. Přestože nejvýkonnější herní grafické akcelerátory nabízí svět stolních PC, přestože se AMD i Nvidia předhánějí i ve výčtech technologií, které mají s výkonem při VR lépe nakládat, zkracovat latence a vylepšovat celkový zážitek, nejrozšířenější VR platformou je herní konzole Playstation 4 (PRO) od Sony.

I kdyby se totiž výrobci grafických čipů přetrhli, dokud nebudou hry, které by uživatele PC k virtuální realitě lákaly, nemůže se situace změnit. Pokud je řeč o hrách, je navíc potřeba, aby šlo o tzv. AAA tituly - takové, které strhnou masy. Stačí si vzpomenout, jaký měl Doom a Doom 2 v 90. letech dopady na upgrady operačních pamětích, jaký měl Quake a Tomb Raider dopad na nástup první generace 3D akcelerátorů a tak dále. Historie potvrzuje, že k nákupu hardwaru člověka snáz přiměje jedna herní bomba než sto nemastných-neslaných her, které se nanejvýš pěkně vyjímají ve statistikách marketingových slajdů.

Nemá smysl si namlouvat, že DOOM VFR může mít nyní podobně impozantní dopad jako Doom před téměř čtvrt stoletím (docela to letí, což?), ale i tak může být jedním z klíčových titulů, které rozhodnou o osudu VR na PC. Respektive VR v PC hrách, protože jsou i jiné PC sféry, kde má VR už dávno své jisté.

K příležitosti vydáním DOOM VFR připravila AMD i Nvidia nové ovladače, které zahrnují podporu pro tuto VR akci. V případě AMD jsou to ovladače Crimson ReLive Edition 17.11.4, které dále opravují nestabilitu některých systémů při změně velikosti HBCC segmentu a řeší chybu, v jejímž důsledku mohly být hlášené chybně takty grafických karet řady Radeon RX Vega.

Nvidia podporu pro DOOM VFR zahrnula do ovladače verze 388.43. Krom uvedeného opravuje toto vydání pády systému při hraní Wolfensteinu s technologií Optimus a dále pády ovládacího panelu při nastavení cross-adapter clone mode.

Minimální požadavky DOOM VFR

  • OS: Windows 7/8.1/10 (64bit)
  • Procesor: CPU: Intel Core i5-4590 / AMD FX 8350 nebo lepší
  • RAM: 8 GB
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1070 / AMD Radeon RX 480 nebo lepší
  • Úložiště: 17 GB volného prostoru

Doporučené požadavky DOOM VFR

  • OS: Windows 7/8.1/10 (64bit)
  • Procesor: CPU: Intel Core i7-6700K / AMD Ryzen 5 1600X
  • RAM: 16 GB
  • Grafická karta: Nvidia GeForce GTX 1080 / AMD Radeon RX Vega 64
  • Úložiště: 17 GB volného prostoru

Diskuse ke článku AMD a Nvidia se připravují na DOOM VFR, snad první AAA PC střílečku pro VR

Úterý, 5 Prosinec 2017 - 09:57 | maruširi | To vůbec není argument, to je prostě předpověď....
Úterý, 5 Prosinec 2017 - 08:02 | Zog Zogothowics | To je argument jak polib mi prdel.
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 17:41 | Chewbacca | je to porad spatne, z principu. Ale jak rikam -...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 16:05 | Zog Zogothowics | Já byl velký skeptik znovuzrození VR ale velmi...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 15:19 | Chewbacca | Tak ze ho pozdravuju a ze si o tom popovidame za...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 14:29 | Marek Moravčík | Zatiaľ sa to v praxy nevyskytlo aj keď pokusy tu...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 14:23 | Adams Adams | A kde je ochrana proti kopírování?
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 14:18 | Tom | neco takoveho uz AMD prezentovala pred lety :)...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 13:50 | Marek Moravčík | Bezdrát podľa mňa na začiatku nebude. A pri tom...
Pondělí, 4 Prosinec 2017 - 13:47 | Zog Zogothowics | Zas tak špatný není ale ten teleport do toho...

Zobrazit diskusi