Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Spencer mluví o ceně Xbox Scorpio: Není to high-end, je to konzole

Xbox Scorpio bude nejvýkonnější herní konzolí, první a načas jedinou konzolí, která zvládne nativně rendering ve 4k rozlišení. Přesto půjde o produkt, který se cenou nebude vymykat segmentu konzolí.

Je tomu již půl roku, co Microsoft poprvé nakousl téma konzole Xbox Scorpio, která by měla nabídnout výrazný posun co do výkonu a podporovaného rozlišení. Prozradil tehdy, že na konzoli pracuje, že bude disponovat výkonem kolem 6 TFLOPS, paměťovou propustností 320 GB/s a že by chtěl stihnout prodeje předvánoční sezóny 2017, což znamená podzimní vydání.

Z údajů o výkonu bylo možné usuzovat, že poběží na grafickém jádru generace Vega (dosáhnout tohoto výkonu s architekturou Polaris by z hlediska spotřeby bylo dost na hraně), že by APU mohlo nést 384bit sběrnici vybavenou GDDR5 pamětmi - a to je zhruba vše. Půl roku spekulací nad údaji o 6 TFLOPS, vysokou paměťovou propustností a nativní podporou 4k rozlišení přineslo jeden závěr, na který lze opakovaně narážet v diskusích: že Xbox Scorpio bude drahý.

Snad i to přimělo šéfa herní divize Microsoftu Phila Spencera zastavit se u tohoto tématu při rozhovoru s redakcí webu AusGamers a situaci vysvětlit. Spencer vysvětlil, že parametry jako 6 TFLOPS nebo paměťová propustnost z konfigurace konzole nijak nevyčnívají a že i ostatní, jako například kapacita paměti a celkový výkon GPU této úrovni odpovídají a jsou vyvážené. Nemáme ale očekávat, že by tyto parametry měly Xbox Scorpio posunout do cenové relace high-endových počítačů. Cena má zůstat v relaci herních konzolí.

Připomeňme, že Sony Playstation 4 Pro byla před měsícem vydána za doporučenou cenu začínající na $399 (stejně jako Playstation 4 o tři roky dříve). Xbox One byl uvedený za cenu $499, byť šel nedlouho po vydání sehnat za výrazně nižší částku. Tyto částky ale ilustrují, o jakých relacích Spencer hovoří. Rozpětí od $399 do $499 je více-méně dané a zda se doporučená cena bude blížit nižší či vyšší hranici, patrně ještě ani Microsoft nemá jasno. Finální suma bude nastavena s ohledem na aktuální výrobní náklady, situaci na trhu a cenotvorbu konkurence - ani Playstation 4 Pro nebude stát stávajících $399 věčně.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Spencer mluví o ceně Xbox Scorpio: Není to high-end, je to konzole

Pondělí, 12 Prosinec 2016 - 15:53 | Psycho Mantis | haha, teď už čas příspěvku není vidět, ale psal...
Pondělí, 12 Prosinec 2016 - 11:06 | Ji Si | No, ale pořád je to 2x tolik větší spotřeba než...
Pondělí, 12 Prosinec 2016 - 07:46 | petr22 | I5-6500 + Geforce 1070 ma spotrebu 220W. S tim,...
Pondělí, 12 Prosinec 2016 - 07:43 | petr22 | XBOX360, PS3 a naklady jsou zivi? Ze vsude pises...
Neděle, 11 Prosinec 2016 - 23:25 | Ji Si | Jak moc se skutečny high-end PC segment bude...
Sobota, 10 Prosinec 2016 - 13:15 | peliculiar | V Xbox One je AMD hardware a pravděpodobně bude i...
Sobota, 10 Prosinec 2016 - 12:35 | Psycho Mantis | V nadpisu a i v těle článku je napsáno, že to...
Pátek, 9 Prosinec 2016 - 23:21 | tombomino | Dej si obklad ;)
Pátek, 9 Prosinec 2016 - 22:38 | HKMaly | Jestli sis nevsiml tak ze to neni highend rikal...
Pátek, 9 Prosinec 2016 - 20:32 | Psycho Mantis | Xbox 360 a PS3 předběhli tehdejší dobu... ale...

Zobrazit diskusi