reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky?

16.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Výkon karet v Borderlands 3 prozkoumán, jaké jsou nároky?
Nový titul Borderlands 3 bude asi ještě nějakou dobu probírán kvůli přístupu vydavatele k recenzentům i kvůli chybám, s nimiž se hráči od minulého pátku potýkají. My se nyní můžeme podívat alespoň na to, jak si vedou grafické karty.
Borderlands 3 jsou k dispozici exkluzivně na Epic Games Store a založeny jsou na Unreal 4 Engine. Ohledně technické kvality tohoto titulu už bylo napsáno dost stížností. Jde jednak o celkovou náročnost, na kterou se nyní zaměříme, pak na časté sekání, velké problémy s verzí pro DirectX 12 (nicméně tato podpora je k dispozici v beta verzi) nebo chyby v samotné hře a jejích mechanismech. Lze tak říci, že by si tento titul zasloužil ještě alespoň pár týdnů vývoje a vypadá to, že autoři si to uvědomují, nicméně někdo určil, že Borderlands 3 prostě vyjdou nyní a přes to nejede vlak. 
 
 
Server wccftech i Guru3D provedl testy, a to pochopitelně pod DirectX 11, nebo s novější verzí tohoto API hra Borderlands 3 nespolupracovala tak, aby ji bylo možné spolehlivě vyzkoušet. Testovalo se na sestavě s Core i9-9900K na stabilním taktu 5 GHz se 16 GB DDR4-3200 a pod Windows 10 verze 1903. Použity byly ovladače Radeon 19.9.2 a GeForce 436.30. 
 
Podívat se můžeme také na srovnání grafiky se zapnutou a vypnutou funkcí FidelityFX od AMD. Vliv má snad pouze na podání země, respektive příslušných textur. 
 
 
Obrovský vliv na výkon má nastavení kvality a právě zde by mohla vězet příčina toho, proč je tento titul tak náročný. Pokud se podíváme na reálné rozdíly v zobrazení mezi Low a Badass, pak objevíme komplikovanější stínování, pár objektů navíc a více textur či detailnější textury, což jsou asi nejvíce patrné změny. Mezi High a Badass už najdeme minimální rozdíly, ovšem to platí v porovnání s nižšími nastaveními kvality i o výkonu. 
 
Co se týče schopnosti Borderlands 3 využít vícejádrové procesory, pak ta na dnešní dobu značně kulhá. Cokoliv nad 4 fyzická jádra (4C/4T) už je v jejím případě zbytečný luxus. 
 
A pak tu máme samotný výkon jednotlivých karet, který byl testován s druhým nejvyšším nastavením kvality. 
 
 
Z těchto testů je zřejmé, že ani Radeon RX Vega 64 či GTX 1070 nám nebude stačit na to, abychom si zahráli na průměrných 60 a více FPS. Tyto karty se sice této hranici blíží, ovšem z jiných her jsme zvyklí spíše na to, že v takovém případě mluvíme spíš o kartách kalibru GTX 1060 6GB a zde tak leda s nastavením kvality na Medium. A ruku na srdce, Borderlands 3 nemají zase tak úžasnou grafiku, aby to šlo jejím prostřednictvím ospravedlnit.
 
 
Pak ani není divu, že mocná RTX 2080 Ti nestačí na dosažení průměrných 60 FPS ve 4K a to zvládne až na ultraširokých 1440p. Pak se ani nemůžeme divit, že jsou s výkonem této hry nespokojeni i majitelé konzolí a že ani výkonná Xbox One X nestačí na to, co se od ní očekává. 
 


reklama