reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

The Outer Worlds a výkon grafických karet

28.10.2019, Jan Vítek, aktualita
The Outer Worlds a výkon grafických karet
Titul The Outer Worlds už mohou mít ti nejpilnější hráči dohraný, ostatně na to měli závěr předchozího týdne, ale řadu lidí bude jistě zajímat to, jakou kvalitu a rozlišení si mohou dovolit na své sestavě. 
Server techPowerUp tak jako obvykle provedl test různých karet, přičemž titul The Outer Worlds rozhodně nepatří mezi hry s grafikou, z níž by si jeden úžasem sedl na své velectěné pozadí. Ostatně jde o primárně RPG a ne o mainstreamovou AAA střílečku (cena 60 eur ale "AAAčková" rozhodně je), přičemž styl grafiky nám může připadat jako mix Falloutu a Bioshocku. 
 
 
V nastavení grafiky máme, a to samozřejmě pouze v případě PC verze, k dispozici řadu voleb, mezi něž patří také možnost omezení FPS shora, V-Sync, nastavení renderovacího rozlišení, rozmazání obrazu pohybem a pak to jsou volby kvality samotného zobrazení. Tato hra by měla být průměrně náročná na hardware, a tak byla pro daný test zvolena ta nejvyšší kvalita (ultra). 
 
 
V takovém případě bude tato hra potřebovat pro Full HD grafiku se 4 GB paměti a pro Ultra HD pak alespoň 6 GB. I když jde ale především o RPG, můžeme The Outer Worlds hrát i ve stylu střílečky, takže v takovém případě se opravdu bude hodit rychlá odezva a vysoká snímkovací frekvence. Obvykle se také podobné testy dělají s vysokou kvalitou zobrazení, ovšem ne tou nejvyšší, čemuž odpovídají výsledky:
 
 
Očekávali bychom tak, že karta kalibru GTX 1060 6GB musí hře s takovou grafikou stačit na 60 FPS, nicméně zde je to 50 FPS. Zajímavé také je, že RX Vega 64 dosáhne právě oněch 60 FPS a její obvyklý ekvivalent v podobě GeForce GTX 1080 je v této hře mnohem výkonnější. To ostatně platí i o dvojici GTX 1060 6GB a RX 580 či RX 590 a moderní Radeony Navi na tom také nejsou moc dobře. 
 
 
O trošku lepší je to Radeony v případě rozlišení Ultra HD, ovšem to platí pouze pro slabší modely s GPU Polaris a v jejich případě se stejně pohybujeme výrazně pod 20 FPS, takže o hratelnosti se stejně nedá mluvit. Nicméně ani RTX 2080 Ti nebude stačit na 60 FPS a i když jde o nejvyšší kvalitu zobrazení, nelze se ubránit pocitu, že z Unreal Engine 4 by se dalo získat víc, a to zvláště pro majitele Radeonů. 
 
Zdroj: techPowerUp


reklama