reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Steam firmě Valve přinesl 4,3 miliardy dolarů bez mikrotransakcí a DLC

26.3.2018, Jan Vítek, aktualita
Steam firmě Valve přinesl 4,3 miliardy dolarů bez mikrotransakcí a DLC
Společnost Valve se může dle SteamSpy těšit z toho, že její platforma Steam jí v minulém roce přinesla tržby z prodeje her 4,3 miliardy dolarů. To je o 0,8 miliardy více než v roce 2016, a je tak jasné, že Steam míří prudce vzhůru.
Společnost Valve jako soukromý podnik nemusí zveřejňovat podrobné informace o svých výdělcích a o řízení firemních aktivit, ale je tu naštěstí SteamSpy, který nám prozradí, jaké jsou přibližné tržby platformy Steam. Ta začínala před lety nenápadně jako platforma spojená výhradně s hrami firmy Valve jako Half-Life a Team Fortress. Nyní ale Valve jejím prostřednictvím zcela dominuje na trhu s digitálně šířenými PC hrami. 
 
 
SteamSpy přitom uvádí hodnotu tržeb 4,3 miliardy dolarů za rok 2017, zatímco o rok dříve to bylo 3,5 miliard. Zdůrazněn je přitom fakt, že tyto částky nezahrnují vše, co se týče DLC a mikrotransakcí, takže konečná cifra bude ještě mnohem vyšší dle toho, jak moc narostly objemy mikrotransakcí. 
 
 
Vypadá to přitom, že výdělky plynou především do kapes vývojářů několika málo titulů. Nejtěžší váhou v tomto ohledu je známý a nesmírně populární PUBG, na němž zainteresované firmy vydělaly už 600 milionů dolarů a v tomto světle bledne CS:GO se 120 miliony, GTA V s 83 miliony a Call of Duty: World War II je jako zástupce klasických AAA her až čtvrtý se 41 miliony dolarů a 840 tisíci prodaných kopií. Dále tu máme i řadu her, jež se dostaly do žebříčku 20 nejprodávanějších za minulý rok, a přitom jde o tituly z let předešlých, jako Civilization VI, The Witcher III: Wild Hunt, Rainbow Six Siege, Dark Souls III a Rocket League.
 
Celkem to znamená, že půl procenta z více než 21.000 her se podílelo z 50 procent na celkových výdělcích, ale tomu se ani nelze divit, když se podíváme na to, jaké zoufalosti jsou na Steamu nabízeny často jen za účelem oklamat zákazníka. Však pouze za loňský rok se do nabídky Steamu dostalo 7672 nových titulů, zatímco před rokem to bylo 4207, v roce 2015 2964, atd. 
 
 
Ze Steamu se tak vpravdě stává nepřehledná bažina, kde hnije nepřeberné množství nezajímavých, chabých či rovnou podvodných her, jejichž tvůrci se snaží vydělávat si nejen na prodeji, ale třeba i na systému herních karet. Uvidíme, kam se bude Steam dále ubírat, ale začíná být jasné, že systém Direct, který loni nahradil starý Greenlight, zrovna nefunguje k všeobecné spokojenosti. Otázka je, zda má Valve vůbec zájem na tom něco opravdu změnit. 
 
Zdroj: Steam Spy (via Twitter)


reklama