reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Remaster hry System Shock pozastaven, tvůrci "sjeli z cesty"

19.2.2018, Jan Vítek, aktualita
Remaster hry System Shock pozastaven, tvůrci "sjeli z cesty"
V roce 2015 se objevil projekt, který nám měl nakonec přinést modernizovanou verzi hry System Shock. O té můžeme mluvit jako o jednom z hlavních milníků ve vývoji počítačových her, který jejich svět pomohl změnit. Nyní je ale tento projekt ohrožen.
System Shock Remastered byl ohlášen jako klasická předělávka herní legendy, která měla přijít v graficky vylepšené podobě, jež bude zaručeně pracovat i na moderních počítačích a systémech, ale v základu půjde o stejný původní System Shock z roku 1994. Nicméně tvůrci dokázali svým cílem zaujmout, což přitáhlo více lidí ochotných se podílet na financování a původní cíle začaly bobtnat. Nyní se ukázalo, že se této hry nedočkáme nijak brzy a kdo ví, zda vůbec. 
 
 
Kickstarter je platforma, která dala vzniknout mnoha úspěšným projektům, ale vedle toho jsou zde i projekty, které selhaly a rozhodně ne proto, že by se nenašel dostatek financí. K tomu má nyní nakročeno System Shock Remaster, jehož vizi prodaly Nightdive Studios celkem 21.625 podporovatelům na Kickstarteru a téměř stejnému počtu na platformě Backerit. Dohromady se vybralo přes 1,4 milionů dolarů, s nimiž mohli tvůrci disponovat a pro jejich účely šlo o více než dostatečnou sumu, takže zkusili popustit uzdu své fantazie. Právě to se jim vymstilo. 
 
Šéf Nightdive Studios Stephen Kick už veřejně přiznal, že vývoj hry nabral špatný směr. Původně měl vzniknout remaster původní hry, ale tvůrci začali pracovat na něčem, co by po dokončení byla v podstatě nová a jiná hra na motivy původního System Shocku. Tím se ale odklonili od původního záměru i od svého slibu těm, kteří se na projekt složili. Nicméně některých změn nelitují, jako je třeba změna enginu z Unity na Unreal Engine 4, která jim pomohla ušetřit čas.  
 
Stephen Kick doufá, že projekt bude pokračovat a bere veškerou vinu na sebe: "Jak naše představa rostla a náš tým se měnil, měnil se i rozsah toho, co jsme dělali a s tím i rozpočet pro hru. Jak tento rozpočet rostl, začali jsme se i bavit s potenciálními vydavateli hry. A jak jsme víc a víc pracovali na hře a na věcech, které jsme chtěli udělat, tím více jsme se vzdalovali od původních konceptů, které ze System Shocku udělaly tak výbornu hru. Nakonec veškerá odpovědnost za tato rozhodnutí padá na mou hlavu. Jako CEO a zakladatel Nightdive Studios, společnosti postavené čistě na obnově řady System Shock, jsem dopustil, aby se nám vývoj vymkl z rukou. Mohu vám říci, že jsem to vše dělal s vidinou tvorby skvělé hry, ale začalo být zřejmé, že jsme se vydali špatnou cestou a otočili jsme se zády právě k těm lidem, kteří to umožnili, našim podporovatelům na Kickstarteru." 
 
Aktuálně je vývoj přerušen a Nightdive Studios se snaží najít směr, jakým se vydat zpět k původnímu cíli. Kick se snaží upozornit, že nejde o ukončení projektu a System Shock Remaster bude dokončen. Uvidíme. 
 


reklama