reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ray tracing jede, využije jej Metro Exodus, ukazuje jej EPIC Games

23.3.2018, Jan Vítek, aktualita
Ray tracing jede, využije jej Metro Exodus, ukazuje jej EPIC Games
Vypadá to, že hitem mezi herními technologiemi se velice brzy stane ray tracing, který bude podporovat DirectX 12, AMD i NVIDIA. Chystají se jej také využít autoři hry Metro Exodus a EPIC Games už ukazují dema. 
EPIC Games na Game Developers Conference v San Francisku ukázali, na co se hráči mohou těšit díky nové podpoře ray tracingu v DirectX 12, kterou představil Microsoft ve spolupráci s firmami AMD, NVIDIA a dalšími. Ray tracing má moc velice podstatně vylepšit obrazovou kvalitu her s ohledem na odrazy a lomy světla, ale záleží především na tom, jak to vývojáři uchopí a jak to samotní hráči ocení. 
 
 
Bude totiž možné třeba to, aby takoví Stormtroppeři ne svém vyleštěném brnění ukazovali odlesky předmětů okolo, čili v tomto případě především světel. Něco podobného však dokáží už používané techniky renderování ve hrách, v nichž sice odlesky neodráží "realitu", ale to hráč ve víru boje vůbec nemusí ocenit. 
 
Ray tracing tak v řadě případů může skončit třeba jako HairWorks, čili jako zajímavá technologie nabízející pěkné detaily, která však bude z celkového hlediska znamenat jen mírný přínos, který hráči mohou raději vyměnit za vyšší snímkovací frekvenci. Uvidíme. 
 
 
Na druhou stranu, odrazy světel na ještě vyleštěnější helmě Phasmy vypadají opravdu dobře, ale to jen dokazuje, že velice záleží na implementaci ray tracingu. Ten by se ostatně mohl uplatnit jako další prvek, který ovlivní samotnou hru, však představme si třeba přestřelku v zrcadlovém bludišti (pokud něco takového skutečně bude možné rozpohybovat). 
 
Nutno dodat, že video ukazuje možnosti enginu Unreal a rendering v reálném čase, takže něco podobného bychom mohli vidět v rámci her na našich monitorech. K tomu byla využita technologie NVIDIA RTX, k níž si AMD chystá svou alternativu pro Vulkan, a to Radeon Rays 2.0, která bude samozřejmě otevřená pro volné použití. 
 
​  
Zmínit můžeme také video ze hry Metro Exodus, která také využije technologii NVIDIA RTX a měla by to být vůbec první hra, která tak učiní. V tomto demu se sice ukazuje velice pěkné a detailní prostředí, ovšem až na odrazy v kalužích, které vypadají trošku podivně, se v něm nedají najít možné příklady použití ray tracingu, které by nás mohly nadchnout. A ostatně ani ony zmíněné odrazy nelze potvrdit jako práce ray tracingu a samotní tvůrci mluví o tom, že tato technika byla použita pro Ambient Occlusion a Indirect Lighting, takže jde spíše o hru světla a stínů než o odrazy.
 
 
Nakonec se ještě můžeme podívat na jedno demo, které ukazuje, kam pokročilo zachytávání pohybu a grimas v reálném čase. V pravé části máme herečku a v levé části vykreslovaný obličej ženské postavy Siren. Na této technologii EPIC pracují s firmami Tencent, Cubic Motion a 3Lateral a i když je vidět, že postava je přeci jen umělá, už se opravdu velice přibližuje realitě. 
 
 


reklama