reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Patří nový Battlefront 2 mezi tituly typu "plať, abys vyhrál"?

13.11.2017, Jan Vítek, aktualita
Patří nový Battlefront 2 mezi tituly typu "plať, abys vyhrál"?
Téma mikrotransakcí ve hře Battlefront 2, která vychází tento pátek, je velice živé. Řeší se především to, zda a jak moc budou dále platící hráči zvýhodněni. Jak moc se tedy nové Star Wars přiblíží konceptu pay to win, čili plať, abys vyhrál?
Jisté je, že ve Star Wars Battlefront 2 budeme moci dodatečně utratit opravdu velké peníze, a to za obsah, který lze získat i hraním, ovšem toto hraní bude dle všeho velice, velice zdlouhavé. Hráči si už mohli vyzkoušet 10hodinovou "zkušební jízdu", ovšem samotná hra bude odemknuta až tento týden v pátek. Budou v ní existovat jednak kredity získatelné hraním, ale také hodnotnější herní měna, Crystals. Tyto krystaly si už budeme kupovat za tvrdé peníze, přičemž EA je do 17. listopadu nabízí s 10procentní slevou. Poté budou krystaly k dispozici za tyto částky: 

  • 500: £3,99/$4,99
  • 1.000: £7,99/$9,99
  • 2.100: £15,99/$19,99
  • 4.400: £31,99/$39,00
  • 12.000: £79,99/$99,99

Až do 4.400 krystalů tak cena roste v podstatě lineárně a poté se EA opravdu snaží zaujmout nabídkou 12.000 krystalů v ceně 100 dolarů, aby měli hráči pocit, že opravdu ušetří. Co si ale za tuto herní měnu mohou pořídit? 

nabídka krystalů se zatím 10% slevou

Jsou to tři typy beden s náhodným obsahem, a to Hero, Starfighter a Trooper. Hero jsou nejlevnější za 100 krystalů, nebo 2200 kreditů a Trooper nejdražší za 200 krystalů či 4000 kreditů. Toho se chytil youtuber XfactorGaming, který si pořídil rovnou 12.000 krystalů, aby pak zjistil, jak moc "pay to win" nový Battlefront 2 je ve srovnání s dřívější betou. 

Ukázalo se, že DICE z beden zcela odstranili nejvyšší nachové Star Cards, které mohou být vytvořeny pouze tehdy, když hráč dosáhne úrovně 20. Zelené karty mohou být tvořeny od úrovně 10 a modré od úrovně 15, ovšem ty na rozdíl od nachových lze najít v placených bednách, což značí, že vývojáři přeci jen alespoň trošku své komunitě naslouchali. 

Za oněch 12 tisíc kreditů se dalo pořídit cca 85 beden, v nichž XfactorGaming našel 7 modrých a 48 zelených karet, nepočítaně běžných šedých a pak celkem 3.915 dílů pro tvorbu karet a 18.700 dalších kreditů využitelných pro koupi dalších beden. Díly se pak dají využít pro tvorbu všech typů karet, a to 40 za šedé, 80 za zelené, 120 za modré a 400 za nachové, což se může trošku lišit. 


Čili až se hráč vypracuje na potřebnou úroveň, může si takto zajistit velký počet dílů pro tvorbu karet, které mu dají oproti jiným velkou výhodu díky takto získaným "perkům". Největší rozdíl ale způsobí na nižších úrovních získané zelené a modré karty, na něž nehazardující hráči na nižších úrovních dosáhnout nemohou a právě zde tkví nejsilnější element modelu pay to win, který ve hře Battlefront 2 existuje. XfactorGaming takto získal vesmírný interceptor na úrovni 14, s nímž mohl svou konkurenci přímo kosit. 

Z toho všeho vyplývá, že v novém Battlefront 2 skutečně můžete získat podstatnou výhodu díky placeným bednám s náhodným obsahem, přičemž EA ceny krystalů evidentně nastavili tak, aby hráči často sahali do peněženky rovnou pro 100 dolarů.

Zdroj: Polygon


reklama