reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Obsidian: žádné mikrotransakce ani loot boxy v našem příštím RPG

18.12.2017, Jan Vítek, aktualita
Obsidian: žádné mikrotransakce ani loot boxy v našem příštím RPG
Mikrotransakce a téma loot boxů hýbe herním světem jako nikdy předtím a některé firmy už to pojali jako marketingovou příležitost ke svému zviditelnění. V jiných případech ale rostou spíše obavy hráčů o osudy jejich oblíbených vývojářů. Jak to bude s Obsidian?
Minulý měsíc se CEO firmy Take Two, a sice Strauss Zelnick, pochlubil svým investorům, jak jeho firma vydělává na titulu GTA 5 a dalších. Ve vzduchu visela slova jako "recurrent consumer spending", což nepředstavuje nic jiného než zisk založený na mikrotransakcích, loot boxech, DLC a zkrátka vše, co nezahrnuje původní koupi samotné hry. Zelnick tak uvedl, že se jeho firma zaměří čistě na vývoj takových her, které budou mít pro takový způsob zisku základní předpoklady. 
 
 
Take Two však mají nové indie studio zvané Private Division s pozoruhodným logem a pod ním se chystají vydat příští RPG od fanoušky oblíbených Obsidian Entertainment. Ti mají za sebou řadu známých titulů, jako je The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas a z poslední době především Pillars of Eternity či Tyranny. Pokračují tak v odkazu Black Isle Studios a lidé se začali přirozeně obávat o to, jaké jejich nové RPG bude či nebude. 
 
Obsidian mají v pořadí titul Pillars of Eternity II: Deadfire chystaný na příští rok, ovšem sdělení se omezuje na "příští RPG", které nebylo jmenováno. PoE II navíc má vyjít ne pod Private Division, ale pod vydavatelem Versus Evil. 
 
Zpráva vývojářů z Obsidianu ale mluví jasně a říká, že v chystané hře nebudou žádné mikrotransakce v jakékoliv podobě. Na adresu Private Division je řečeno, že z jejich strany je cítit podpora a rozhodně žádný tlak na to, aby byla vyvíjená hra nějak pozměněna, což znamená i tvůrčí volnost. 
 
To vše jen ilustruje rostoucí tlak ze strany zákazníků, kteří mikrotransakce opravdu neradi. Tento tlak přitom zaznamenávají i firmy, jež by něco takového do svých titulů snad ani nenapadlo zařadit, nebo by jim bylo jasné, že by tím jen do své dosud věrné komunity fanoušků hodili vidle. To ostatně nedávno poznali také autoři série Zaklínače, polští CD Projekt RED
 
Zdroj: Obsidian


reklama