reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA ukázala ray tracing a DLSS v MMO titulu Justice

21.11.2018, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA ukázala ray tracing a DLSS v MMO titulu Justice
Justice je MMORPG plné hrdinů ovládajících čínská bojová umění, takže bude plné létajících dýk, hvězdic a lidí. Díky NVIDII bude také plné odrazů s využitím ray tracingu v reálném čase a vedle toho je tu i DLSS anti-aliasing. 
NVIDIA vždy ráda přispěchá s videem, které ukazuje v akci její nové technologie. Nyní je to MMORPG Justice, které je pochopitelně zvláště oblíbené v Číně. To přitom dostane podporu jak ray tracingu (RT), tak i DLSS (Deep Learning Super Sampling), což je nová forma anti-aliasingu.
 
 
V Justice se tak budeme moci koukat na odrazy okolí v povrchu létajících chladných zbraní, vodní hladině včetně kaluží, brnění hrdinů i v glazování keramiky. Alespoň to ukazuje následující video a rovněž srovnávací snímky na stránkách firmy NVIDIA
 
 
Čili i ve hře Justice je ray tracing především o odrazech, které v kalužích vypadají až nepřirozeně, ale ostatně takové grafické přehánění k čínským hrám i některým filmům tak trochu patří. Video je přitom pojato tak, aby představilo hru bez RTX technologií v kontrastu s nimi. 
 
Je tu ale ještě jedna věc, a sice ta, že Justice vůbec poprvé představí ray tracované "caustic effects". To jsou efekty simulující paprsky světla, které se už jednou od reflexního povrchu odrazily a vytvořily další zdroj osvětlení, takže mohou v důsledku tvořit i stíny. Příklad? Podívat se můžete na video v čase 0:30, kde jsou na kamenném mostě jasně vidět odrazy světla od vodní hladiny a vypadá to velice pěkně. Ray tracing tak zatím jen startuje a my můžeme zatím jen odhadovat to, co nám nabídnou příští hry v době, kdy už se tato technika v herním světě zabydlí. To tedy za předpokladu, že se vůbec prosadí, a to je velká otázka. 
 
Závěrem totiž můžeme říci, že samotné AMD se do ray tracingu zatím vůbec nehrne a hrnout nebude, dokud nepřijde hardware, jenž to zvládne i na úrovni low-endu. Lze tak předpokládat, že i nová generace konzolí od Microsoftu a Sony něco takového nenabídne, protože zde se automaticky předpokládá, že obě firmy opět využijí technologie od AMD, a ray tracing tak zůstane ještě dlouho doménou výkonných PC. 
 
Zdroj: NVIDIA


reklama