reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft testuje streamování her z konzolí Xbox One

31.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Microsoft testuje streamování her z konzolí Xbox One
Herní streamovací služby jsou na vzestupu, ovšem v případě Microsoftu nyní nebudeme mluvit o jeho službě xCloud. Nyní jde o streamování her vykreslovaných přímo na konzoli Xbox One do jiného zařízení. 
Jde tak o xboxovou obdobu aplikace či zařízení Steam Link od Valve, čili Microsoft nám umožní využít domácí herní konzoli Xbox One jako základnu, na níž samotná hra poběží a výsledný stream pak bude nasměrován třeba na mobilní telefon napojený na klasický gamepad. Pokud tak zrovna není k dispozici televizor, můžeme konzoli ovládat odjinud. 
 
 
Microsoft tak jednak prosazuje svou službu xCloud, která renderuje hry na vzdáleném cloudovém serveru a servíruje uživateli stream přes Internet. Ten tak vůbec nemusí vlastnit samotnou konzoli, ale na druhou stranu musí mít k dispozici dostatečně rychlé a hlavně spolehlivé připojení k Internetu s co nejnižším zpožděním. Při streamování přes domácí síť pomocí Xbox Console Streaming, pokud bude kvalita Wi-Fi signálu vyhovovat, pak konektivitu nemusíme řešit, ovšem zase musíme vlastnit konzoli. 
 
Aktuálně je funkce Xbox Console Streaming k dispozici lidem, kteří jsou u Microsoftu zapsaní jako xboxoví insideři, a to v kruzích Alpha a Alpha Skip-Ahead. U nás si ale mohou zájemci zatím nechat zajít chuť protože jde o nabídku platnou pouze v USA a Velké Británii. 
 
Co se týče požadavků na konektivitu, dle Microsoftu je třeba propustnost alespoň 4,75 Mb/s a zpoždění komunikace 125 ms. Ideální to bude od 9 Mb/s a 50 ms, přičemž samotná konzole Xbox One musí být nakonfigurována se zapnutou funkcí instant-on a také musí být k domácí síti napojena přes Ethernet, čili ne přes Wi-Fi. Dané požadavky mohou být pro řadu lidí bezpředmětné, ovšem jak dobře víme, s Wi-Fi se to má všelijak. Propustnost jednak se vzdáleností rapidně klesá, zvláště když jsou mezi routerem a cílovým zařízením nějaké překážky a s latencí to také nemusí být vždy ideální nehledě na přístroje, které působí jako spolehlivé rušičky Wi-Fi signálu, což je především mikrovlnka. 
 
Co se týče koncových zařízení, nyní streaming funguje pouze na zařízeních s Androidem 6.0 Marshmallow a novějším, takže právě proto se řeší Wi-Fi, neboť lze předpokládat, že zařízení s Androidem Ethernetem zpravidla nedisponují. Pak bude ještě zapotřebí rozhraní Bluetooth pro připojení gamepadu a volitelně pak držák telefonu (viz fotografie).  
 
Zdroj: Microsoft


reklama