reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft minimalizuje rozdíly mezi verzemi her pro Windows PC a Xbox One

26.2.2019, Jan Vítek, aktualita
Microsoft minimalizuje rozdíly mezi verzemi her pro Windows PC a Xbox One
Microsoft dosud potichu prováděl změny, jimiž postupně odstraňoval rozdíly mezi verzemi her určenými pro PC se systémem Windows a Xbox. To ostatně není nijak překvapivé vzhledem k několikrát prezentovanému záměru lépe propojit obě platformy.
Můžeme se ale ptát, co to znamená a zda vůbec jako uživatelé PC nebo Xboxu poznáme rozdíl krom toho, že budou moci obě platformy spolupracovat třeba formou crossplay. Microsoft přitom nedávno přidal k Windows 10 Insider Build 18334 hru State of Decay z roku 2013 a v doprovodném článku na blogu je popsáno, jak tuto hru instalovat na PC prostřednictvím Xbox Insider Hub, k čemuž potřebujeme účet na Xbox. Nejde tak o nic jiného, než o spuštění hry ve verzi pro Xbox na Windows PC. 
 
 
Na serveru Thurott.com se řeší, co probíhá v pozadí tohoto dejme tomu pokusu firmy Microsoft. Brad Sams si vzal na pomoc experty a lidi seznámené s plány Microsoftu a my můžeme uvést, že při této instalaci State of Decay se ze serveru assets1.xboxlive.com stáhne verze ve formátu .xvc, který je určen specificky pro Xbox One. Nyní může posloužit i pro instalaci na Windows a to je proveditelné také v prostředí PowerShellu. Funguje zde navíc i funkce Delivery Optimization, která má za úkol urychlit instalaci třeba stahováním z lokálních zdrojů, pokud jsou k dispozici. 
 
Strategie Microsoftu je tedy naprosto zřejmá, a sice přiblížit sobě platformy PC a Xbox natolik, že bude možné na ně instalovat naprosto stejné verze her, díky čemuž to bude pro všechny jednodušší. Mělo by to znamenat i to, že pro Xbox v podstatě nebudou existovat opravdu exkluzivní tituly, jež bychom nespustili na ničem jiném než na této konzoli. To ale samozřejmě pouze pokud se Microsoft nerozhodne pro opak, čili že by takové omezení uměle vytvořil. 
 
Otázka je, co to bude znamenat pro samotné hry a třeba jejich ovládání nebo schopnost využití možností platformy PC, jako je nastavení neomezeného počtu snímků za sekundu a podobně. Microsoft ale už v tomto ohledu dostal od hráčů přes prsty hned, jak začal prosazovat hry pro UWP a slíbil, že na tom bude pracovat, takže lze předpokládat, že se s tím počítá. Stejně tak se můžeme ptát, zda z toho všeho něco nezíská také AMD vzhledem k tomu, že Xbox One je založen na jeho APU s architekturou GCN. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama