reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft a Razer pracují na klávesnicích a myších pro Xbox

25.6.2018, Jan Vítek, aktualita
Microsoft a Razer pracují na klávesnicích a myších pro Xbox
Microsoft pracuje na tom, aby se platformy PC a Xbox z herního hlediska k sobě přiblížily více než kdy předtím. Dle Windows Central se nyní ve spolupráci s firmou Razer nejspíše vyvíjí klávesnice a myši právě pro Xbox One.
O klávesnicích a myších pro konzole Xbox se ostatně mluví již dlouho, ovšem stále to jsou gamepady, které lidé třímají v rukou před televizory. Ostatně je to logické, když klávesnici a myš si budeme těžko brát s sebou na gauč do polohy ležmo, čili jde prostě a jednoduše o problém ergonomie. Pro přesné ovládání 3D her či rychlé hraní RTS je však tato kombinace periferií dosud nepřekonaná a některé hry si navíc na gamepadu ani nejde zahrát, aniž by měl člověk po chvíli nutkání jej vyhodit z okna. Nicméně to je z velké části i otázka osobních preferencí a zkušeností.
 
 
Nedávno jsme se dozvěděli, že chystaný velký titul Halo Infinite už nebude exkluzivně pro Xbox, ale také pro PC, což by mělo platit už pro vše. Microsoft by tak neměl vydávat už jen čistě Xbox exkluzivní tituly, čímž k sobě budou mít obě platformy blíže a pak je jen logické, aby to podpořil i v oblasti periferií. 
 
Razer tak bude zvláště pro Xbox tvořit nové klávesnice a myši, ale nelze si představit, že ty by se měly z hardwarového hlediska nějak výrazně lišit od svých PC protějšků. Budou to patrně jen upravené funkce tlačítek či kláves a je otázka, zda Microsoft dle toho umožní, abychom na Xbox mohli používat libovolné klávesnice a myši. Přece jen je Xbox One ve svém hardwarovém srdci PC.
 
Jde spíše o to, aby spolupracovali vývojáři her a umožnili své minulé i budoucí tituly hrát na klávesnicích a myších a rovněž aby přinesli pro konzole Xbox také hry, které právě kvůli problému s ovládáním dosud nebyly v nabídce. 
 
Nyní se počítá se dvěma novými API pro Xbox One, a to Windows.Input.Devices a Windows.UI.Core.CoreWindow, což nám může připomenout platformu UWP. A že nejde pouze o problém implementace podpory klávesnic a myší, ukazuje i fakt, že se budou muset uplatnit nová pravidla pro hledání protihráčů. Nebude totiž možné, aby systém vybíral do stejné instance lidi hrající s gamepadem i s klávesnicí a myší. 
 
Musíme si ale počkat na to, co konkrétního Microsoft s Razerem nabídnou a jak dlouho bude ještě trvat, než se to dostane na trh, pokud se tak vůbec stane.
 


reklama