reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Metro Exodus nabídne podporu RTX, Hairworks a Advanced PhysX

5.9.2018, Jan Vítek, aktualita
Metro Exodus nabídne podporu RTX, Hairworks a Advanced PhysX
S nástupem technologií RTX se začnou počítačové hry mezi sebou po technické stránce ještě více odlišovat. Samozřejmě zdaleka ne všechny, ale například pro Metro Exodus to rozhodně platí, a to ve vztahu k NVIDII. 
Metro Exodus je velice očekávaná FPS, o níž už dlouho víme, že bude podporovat ray tracing, což bylo i téma pro srpnový Gamescom. Jediný hardware, který bude ray tracing podporovat, budou grafické karty GeForce RTX 2000, alespoň dokud a pokud AMD či Intel nenabídnou konkurenční řešení. Vedle toho bylo ohlášeno, že tato hra bude podporovat také další technologie od NVIDIE, a sice Hairworks a Advanced PhysX.
 
 
A aby bylo jasno, RTX nerovná se ray tracing, ale také další technologie umožněné novým hardwarem v čipech Turing, takže i DLSS - anti-aliasing počítaný na jádrech Tensor. Server PCGamesHardware.de se tématu ray tracing v Metro Exodus věnuje podrobněji a i když se jeho redaktor vyjadřuje velice pochvalně o tom, jak hra s ním vypadá, z hlediska výkonu už je to daleko horší. Viděl hru běžet v Ultra HD na GTX 1080 Ti, a to velice plynule a samozřejmě bez ray tracingu, ale ve Full HD se zapnutým ray tracingem na RTX 2080 Ti to bylo prý viditelně méně plynulé, a to odhadem maximálně do 40 FPS. 
 
Z vyjádření DICE však víme, že ray tracing byl pro Battlefront V vyvíjen na Titanech generace Volta, což možná umožnilo dobře vyladit DLSS běžící na jádrech Tensor. Volty ale nemají jádra RT, ta mají až nové čipy Turing a příslušné karty prý DICE dostali asi dva týdny před prezentací na Gamescomu. O to více můžeme doufat, že bude ray tracing později notně vyladěn. 
 
 
Podívat se můžeme také na video, které ukazuje Metro Exodus v akci. Zatímco v SOTTR a Battlefield V šlo především o efektní odrazy a stíny, v Metru jde hlavně o realistické osvětlení scén (Ray Traced Global Illumination), kde si tvůrci nemusí pomáhat berličkami jako ambientním osvícením. Scény z této hry tak vypadají naprosto úžasně a jsou o notný kus blíže k realitě. 
 
 
V nastavení hry si můžeme navolit dobře známou technologii Hairworks, kterou majitelé Radeonů jako obvykle raději vypnou a pak také jisté pokročilé PhysX, čili akcelerace fyzických interakcí objektů a zde se má prý uplatnit především v částicových efektech, což je třeba kouř. 
 
Máme tak další důvod se obávat o výkon her se zapnutým ray tracingem. Pokud Philippa Reuthera neklamaly oči a hra skutečně běžela na cca 40 FPS v rozlišení Full HD a na RTX 2080 Ti, tak by to vyžadovalo opravdu hodně optimalizace. Však i poloviční navýšení výkonu by nás dostalo na 60 FPS s tím, že to bude platit jen pro absolutní hi-end a z ray tracingu v takovém případě byla naprosto okrajová záležitost a opravdu velice nesmělý nástup grafické revoluce.
 


reklama