reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jedi: Fallen Order jako nadějný návrat Star Wars pro jednoho hráče?

21.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Jedi: Fallen Order jako nadějný návrat Star Wars pro jednoho hráče?
Hry pro jednoho hráče bohužel ze světa Star Wars před několika lety zmizely. Zůstal multiplayer a pachuť po lootboxových experimentech, v nichž společnost Electronic Arts zkoušela, kam až může zajít. 
Před řadou let byly vyvíjeny mnohé nezapomenutelné tituly ze světa Star Wars, které nabízely zajímavý příběh nebo i na svou dobu úžasné technické zpracování. Stačí si vzpomenout na Dark Forces nebo Knights of the Old Republic. Pod taktovkou Electronic Arts se však na jednoho hráče zapomnělo a do popředí se dostal naopak masivní multiplayer, nad nímž mnozí ohrnuli nos a nyní čekají, jak se povede návrat do příběhového single playeru v podobě Jedi: Fallen Order. 
 
 
Je jasné, že to bude hra v moderním pojetí, ale otázka byla, zda budeme jen pobíhat v bezmyšlenkových koridorech, které nás povedou za ručičku k cíli a cestou bude stačit jen zuřivě máchat světelným mečem a občas prohopkat "plošinkovou" částí. Taková hra může dobře posloužit při odpoledním svalení se na gauč se současným vypnutím mozku, ale náročnější hráč by byl jistě zklamaný a znuděný.
 
Nyní se můžeme už podívat na to, co o této hře mohou říci lidé z Ars TechnicaPolygon, a VentureBeat, kteří už měli možnost si ji vyzkoušet na několik hodin, a tak mohou zasvěceně promluvit, i když pochopitelně s ohledem na to, že hra ještě nevyšla, a tak se nemůže prozradit vše a ani nelze mluvit o nezávislých recenzích. 
 
Dozvíme se, že ačkoliv hra nemá otevřený svět, není také lineární. Cestovat můžeme mezi planetami, kde jsou prozkoumatelné části, z nichž některé jsou uzamčeny a čekají na to, až naše postava postoupí na vyšší úroveň či získá potřebnou schopnost. Hra samotná je pak krom pobíhání a boje postavena také na zmíněných plošinkových prvcích (např. lezení po zanedbaném AT-AT) a budou tu také hádanky/logické úkoly. 
 
Boj se světelným mečem se pak prý rozhodně neobejde bez taktiky. Nestačí jen zuřivě mačkat tlačítka, takže bude třeba pečlivě časovat své útoky, protiútoky, obranu, což zkrátka zní jako systém podobný třeba Zaklínači 3. Slabší protivníky bude možné smést jedním máchnutím meče, což ale nepůjde vždy. Zapotřebí bude vyvést protivníka z míry třeba dobře načasovaným protiútokem nebo na něj zaútočit v době, když je vyčerpaný. 
 
Máme prý očekávat hru, která se nechala do velké míry inspirovat titulem Dark Souls a také Metroid Prime. Dle Ars Technica bude třeba zapracovat ještě na obtížnosti, neboť úroveň Story je až příliš snadná, zatímco Jedi Knight (nejbližší vyšší) je až moc těžká. Výše jsou ještě Jedi Master a Grand Master. Nicméně to jsou všechno subjektivní dojmy. 
 
Celkově jsou ale zatím dojmy spíše pozitivní a mluví o hře, která rozhodně nepůsobí nehotovým dojmem. Jedi: Fallen Order přijde na trh 15. listopadu pro Windows PC, Xbox One a PS4. Požadavky na hardware už byly sděleny


reklama