reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel Xe Mobility: GPU pro hraní eSports titulů ve Full HD při 60 FPS

8.10.2019, Jan Vítek, aktualita
Intel Xe Mobility: GPU pro hraní eSports titulů ve Full HD při 60 FPS
Intel se chystá na velkou grafickou ofenzívu, kterou odstartuje v příštím roce. Půjde o 12. generaci jeho grafické architektury, kterou budeme označovat spíše jako Intele Xe. Co je v tomto ohledu nového? 
Nové informace od Intelu říkají, že máme očekávat skutečně výrazný výkonnostní skok, který se bude týkat i mobilních řešení. Na Intel Developer Conference ‘IDC’ 2019 v Tokiu byl ukázán také následující graf, který se týká výkonu Iris Plus v procesorech Ice Lake (grafika 11. generace) oproti UHD 620, běžné grafice dnešních desktopových a v podstatě stále i mobilních procesorů. Nárůst výkonu je zřejmý, ale Intel chce dosáhnout toho, aby zákazníci mohli hrát populární eSports tituly či obecně méně náročné hry (čili ne AAA tituly) ve Full HD při 60 snímcích za sekundu. 
 
 
K tomu tak 11. generaci iGPU ještě leccos chybí a právě to by měla vyřešit 12. generace, čili Xe. Kenichiro Yasu z Intelu tak slíbil, že procesory generace Tiger Lake chystané pro příští rok už budou vybaveny jádry Xe, které oproti grafikám v dnešních Ice Lake nabídnou dvojnásobný výkon s tím, že se cílí právě na 1080p/60.  
 
Zde se můžeme pozastavit nad tím, jak do této projekce spadají operační paměti. Už Ice Lake dokáží se svým grafickým výkonem pořádně zatopit moderním mobilním APU od AMD a pokud mají Tiger Lake poskytnout rovnou dvojnásobný výkon, pak to bude skutečně skvělé. Jenomže rozlet APU byl vždy v reálném světě krocen chabou propustností operační paměti, a osobně jsem tak velice zvědav na to, jak se s tím Intel popere. Využije snad nějakou další eDRAM jako ve starších Iris Pro? Nebo mu propustnost DDR4 prostě bude stačit třeba i díky výkonné kompresi? Uvidíme. 
 
Intel také ještě na IDC potvrdil, že jeho GPU generace Xe budou podporovay ray tracing a potažmo i dalších moderních technologií, které se prosazují v nejnovějších AAA titulech, ale konkrétnější informace tu nejsou. Pro datová centra se připravuje nový Intel Rendering Framework zahrnující ray tracing pro real time grafiku a hardwarovou akceleraci. 
Co se týče desktopových grafik, zde jsme se stále nedozvěděli nic nového, alespoň ne z oficiálních zdrojů. Dříve se mluvilo o tom, že půjde o 10nm čipy, ale nyní se spekuluje spíše o 14nm čipech, které pak později hned nahradí už 7nm. Ale vypadá to, že pouze záměr co nejdříve přejít na 7nm proces je to jediné, co lze brát opravdu vážně, neboť Intel to potvrdil na svém setkání s investori v letošním roce. Nicméně uvedl, že má jít o "vedoucí produkt", což může být GPU pro výkonné a drahé akcelerátory, ne pro herní karty. Stejně tak můžeme být zvědaví na to, zda se Intel v dohledné době nechystá svá GPU tvořit z více samostatných čipl s využitím technologie EMIB či snad dokonce Foveros. Ale o tom všem se už dočtete ve výše odkazovaném článku. 
 
Zdroj: mynavi.jp


reklama