reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Firmy vytvořily organizaci s cílem prosadit ve hrách konzistentní HDR

17.8.2018, Jan Vítek, aktualita
Firmy vytvořily organizaci s cílem prosadit ve hrách konzistentní HDR
Řada herních společností a výrobců hardwaru či televizorů se spojila do organizace, která bude mít za úkol prosadit HDR ve hrách, což znamená vytvoření potřebného ekosystému včetně zajištění obsahu.
Můžeme tak mluvit o HDR GIS (Gaming Interest Group), kterou tvoří řada známých i méně známých společností, které by nám rády nabídly kvalitnější zobrazení her a samy na tom pochopitelně něco utržily. HDR už je přitom dnes poměrně rozšířené, ovšem v kvalitní podobě ho podporují nové a spíše dražší monitory či televizory, takže je zřejmé, že by jejich výrobci byli velice rádi, kdybychom se rozhodli k jejich obměně dříve, než nám doslouží. 
 
 
Podívejme se nejdříve na to, kdo do nové HDR skupiny patří: 
  • Activision Publishing, Inc.
  • ASUSTek Computer Inc.
  • CAPCOM Co., Ltd.
  • Electronic Arts
  • Epic Games
  • HP Inc.
  • Koninklijke Philips N.V.
  • LG Electronics, Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Panasonic Corporation
  • SAMSUNG ELECTRONICS Co., Ltd.
  • Sony Interactive Entertainment
  • Sony Visual Products
  • SQUARE ENIX CO., LTD.
  • Toshiba Visual Solutions Corporation
  • Ubisoft
  • Unity
  • Vicarious Visions
  • VIZIO, Inc.
  • WB Games
Máme tu mnohá herní studia či nakladatele, výrobce monitorů i televizorů a chybět nemůže také Microsoft jako autor operačního systému, který je na PC nejvíce spojován s hrami. 
 
O co konkrétně ale této skupině jde? HDR je spojováno s velice odlišnou kvalitou či zážitkem, který nám může zprostředkovat, což jde na vrub především rozdílným specifikacím hardwaru, jako je především maximální jas monitorů a displejů obecně. Tomu se ostatně věnovala už VESA, která představila specifikace DisplayHDR 1.0, které dělí zobrazovací hardware do tří skupin dle toho, zda zvládne nabídnout jas 400, 600 nebo rovnou 1000 cd/m2.
 
HDR Gaming Interest Group zatím ve Vancouveru hostila workshop, kde prezentovala svá doporučení ohledně toho, jak optimalizovat HDR herní obsah. Příslušný dokument je k dispozici a my můžeme zmínit čtyři základní principy, jimiž se firmy mají dle HDR GIS řídit. 
 
  1. Využijte rozdíly: různé displeje mají také různý způsob zpracování HDR obsahu, a tak nelze usuzovat, že všechny nabídnou stejnou kvalitu. Možnosti každého HDR displeje by měly být využity v plném rozsahu.
  2. Důslednost a férovost ve hrách: kreativní záměry autorů her, jako je zombie schovaná ve tmě nebo silueta nepřítele v oslňujícím světle, by měly zaručit stejnou hratelnost nehledě na to, jak se od sebe liší schopnosti dostupných displejů.
  3. Myslete na kompatibilitu: kvalita vizuálního HDR zážitku by se časem neměla snižovat, ale s nástupem budoucích HDR displejů nejlépe zvyšovat.
  4. Praktické a snadné použití pro vývojáře a spotřebitele: zpracování HDR obsahu by nemělo spotřebovávat hardwarové zdroje, které ovlivní plynulost her a vývojáři by se měli vyhnout přenášení komplikovaného ručního nastavení (kalibrace) na uživatele
 
Zdroj: wccftech


reklama