reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem

22.3.2019, Jan Vítek, aktualita
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Zrovna v únoru jsme se dozvěděli, že Unreal Engine 4.22 přináší podporu ray tracingu a tehdy šlo zatím o Preview 1. Do dvou týdnů by se však měla objevit plná verze tohoto enginu, která již všem zájemcům nabídne podporu ray tracingu. O tu mají přirozeně zájem jak výrobci hardwaru, tak softwaru. Ti první kvůli tomu, že zákazníci budou mít důvod kupovat nový hardware a ti druzí zase proto, že budou moci posunout vizuální zpracování svých her blíže k realitě. 
 
 
Jak by to mohlo vypadat, to už dávno dobře víme, ale nyní se můžeme podívat i na to, jaká je představa společnosti Epic Games
 
 
Demo Troll, které trošku překvapivě žádného trolla v podstatě neukazuje, se nesnaží prezentovat ray tracing oním levným způsobem, čili ukázkou všemožných odrazů. Ty jsou zde sice také na vodní hladině, ale to by se v rámci dané scény zvládlo i bez ray tracingu. Jde zde především o hru světla a stínů, respektive komplexních měkkých stínů v potemnělém lese. Demo bylo vykresleno právě v Unreal Engine 4.22, a to v reálném čase, ale už se nedozvíme, jaký hardware by na něco takového měl stačit. 
 
Unreal Engine 4.22 samotný bude dle Epic Games nejrychlejší verzí UE4 a také bude vyřadovat výrazně kratší čas kompilace kódu pro pohodlí samotných vývojářů. Nabídne také možnost kooperace více uživatelů najednou v Unreal Editoru, podporu Microsoft HoloLens nebo také nové platformy Staria firmy Google. 
 
Epic si ale všímají především ray tracingu, který má "navždy změnit způsob, jakým je tvořen digitální obsah". S tím je třeba souhlasit. Až se ray tracing prosadí pro vykreslování grafiky v reálném čase a bude k tomu dost výkonu, po rasterizaci a jejích nutných berličkách neštěkne pes. 
 
 
Krom toho se také můžeme podívat na ještě jedno demo, v němž Epic Games zase ukazují svůj nový systém simulace fyzických interakcí s modely destrukce objektů. Toto demo už je založeno na Unreal Engine 4.23 a ukazuje svět Robo Recall. 
 
Epic se také nezapomněli pochlubit, jak si vede jejich herní obchod. Dle zveřejněných údajů jej navštívilo již 85 milionů lidí. 
 
Zdroj: Hexus.net


reklama