reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

EA kvůli aféře s Battlefrontem II krvácí, akcie šly dolů o 3,1 mld. USD

30.11.2017, Jan Vítek, aktualita
EA kvůli aféře s Battlefrontem II krvácí, akcie šly dolů o 3,1 mld. USD
Herní gigant EA to s loot boxy už evidentně přehnal, hráčům došla trpělivost a začali se ozývat. Čekali jsme ale i na to, zda tato aféra opravdu firmu EA postihne tam, kde ji to nejvíce zabolí, čili na financích. 
Electronic Arts (EA) není žádný firemní trpaslík, a tak pro něj snížení hodnoty všech akcií v oběhu o 3,1 miliardy dolarů není fatální problém, ovšem ukazuje se, že všechno to pozdvižení má svůj dopad v oblasti, kde to bude bolet samotnou firmu a její investory. To je v dnešním světě základní předpoklad toho, aby se něco začalo měnit. Vždyť i kdyby nějaká skupina lidí na "všech těch internetech" nadávala sebevíc, ale hry EA se stále prodávaly a loot boxy šly na dračku, nešlo by očekávat nějaké změny v nastaveném systému. 
 
 
My jsme se naposledy podívali na to, jak lidé zneužívají torzo postupového systému hry Battlefront II, a to pomocí různých udělátek pro gamepady, které s postavou ve hře jen náhodně hýbou. To pramení z prostého faktu, že mikrotransakce jsou aktuálně v tomto titulu deaktivované, a tak jediná možnost postupu tkví v hraní, za něž se vydělávají kredity a ty lze utrácet za loot boxy. Ovšem při tomto hraní se nezohledňuje výkon hráče, ale čistě jen čas strávený ve hře, takže podle toho to i vypadá. 
 
Společnost EA v předchozím roce jen na prodeji loot boxů vydělala přes 800 milionů dolarů napříč všemi možnými tituly jako Battlefield či Need for Speed. Jde tak o velice důležitý zdroj příjmů, který nyní ze zbrusu nového Battlefront II vypadl a to se společně s údajně mnohem nižšími prodeji samotné hry projevilo na poklesu hodnoty akcií EA o 8,5 % za měsíc. Jde o první takto výrazný pokles od začátku roku 2016, ale i tak se dá říci, že hodnota akcií se zatím prostě jen vrátila na úroveň, kde byla v polovině tohoto roku. 
 
K mikrotransakcím se také vyjádřil CFO firmy EA, Blake Jorgensen, který uvedl, že mikrotransakce z Battlefrontu II nezmizí, což jsme ostatně ani neočekávali. Obhajoval také způsob, jakým byly zavedeny. Dle něj, pokud bychom si za peníze mohli koupit pouze kosmetické věci, jako třeba různé skiny pro postavy a jiné drobnosti, hrozilo by porušení kánonu Hvězdných válek. Vysvětluje to rovnou na extrémím případu, v němž by bylo možné pořídit si třeba Darth Vadera v bílém nebo dokonce růžovém provedení. Proto byli vývojáři dle Jorgensenových slov v podstatě snahou o dodržení kánonu nabízet věci, které mají zcela zásadní dopad na herní průběh. 
 
S tím by se dalo souhlasit v případě, že bychom tímto akceptovali přiznání vývojářů k neschopnosti vymyslet kosmetické doplňky, které by neporušovaly kánon. Jenomže milý Blake Jorgensen si buď neuvědomuje, nebo rovnou ignoruje fakt, že Battlefront z roku 2015 obsahuje co? No přeci odemknutelné kosmetické doplňky placené herními kredity, což jeho výmluvu posílá přímo do odpadní roury. 
 
 
EA tak nepřestává samo sebe ztrapňovat v očích herní komunity a nyní už celá aféra z jejich strany působí tak, že se hledají všemožné cesty k tomu, jak obhájit dosavadní jednání a
neztratit při tom tvář. 
  


reklama