reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Cyberpunk 2077 ukázal své herní mechanismy

2.9.2019, Jan Vítek, aktualita
Cyberpunk 2077 ukázal své herní mechanismy
V pátek proběhla další ukázka očekávaného titulu Cyberpunk 2077, ovšem kdo měl před víkendem něco lepšího na práci než sledovat stream o hře, která možná přijde na trh příští rok na jaře, může se podívat nyní. 
Cyberpunk 2077 je adept na jednu z nejlepších her pro příští rok, ostatně jde o další velký projekt polského studia CD Projekt Red, které ani v tomto sci-fi titulu nezapře, že má za sebou sérii Zaklínače. To ostatně můžeme poznat z detailů, které se nám ukáží v následujícím videu a jde třeba o malou lebku u jména těch protivníků, na něž naše postava jednoduše ještě nemá, a raději by se tak měla klidit z jejich dosahu. 
 
 
V tomto videu se už nebudeme koukat na průběh jedné mise a kochat se prostředím. Grafika v něm popravdě nevypadá nejlépe, snad jako by byly záznamy pořízeny z původního Xbox One. Ostatně pohyb postavy ve hře jednoznačně ukazuje na ovládání gamepadem, ale to platí i pro starší ukázky, které také často působí neostře. Ovšem autoři si to uvědomují a není divu, že i toto video má nahoře upozornění, že nemusí odpovídat finální podobě hry. 
 
My se můžeme podívat na 15minutový výtah z prezentace, který nám ukáže to nejzajímavější a především pak různé herní styly. Jak se dalo očekávat, nemáme tu žádné pevně dané třídy, jak je dnes v případě RPG moderní. Nemusíme se tak rozhodovat mezi nabušeným svalovcem a ve stínu ukrytým hackerem, můžeme mít svalovce, co umí dobře hackovat, nicméně jako obvykle naše postava nebude moci zvládnout zcela vše ze stromu dovedností. Jisté rozdělení dle tříd tu ale přeci jen je, přičemž video ukáže dvě: solo a netrunner. První je pro postavy zaměřené na boj zblízka a sílu, díky níž budeme moci třeba otevírat dveře nebo okrást automatické věže o jejich zbraň. Netrunner, jak by se dalo tušit, je spíše orientován na skrytý pohyb a hacking. 
 
Co se týče výběru postavy, největší vliv na další postup bude mít nejspíše to, jakou si zvolíme minulost, která pak bude s rozhodnutími v rámci hry určovat další cestu příběhem. Na výběr budou alespoň tři, a sice nomád, dítě ulice nebo bývalý člen vyšší společnosti. Jako obvykle si pak budeme vybírat, ke komu se ve světě Night City přidáme a proti komu budeme bojovat. 
 
Dovednost hackingu by přitom mohla být v tomto titulu zvláště zábavná, neboť autoři slibují, že napíchnout budeme moci v podstatě vše elektronické, neboť to vše je napojeno do sítě (takový rozvinutý Internet věcí budoucnosti). Když tak třeba uvidíme, jak se člen gangu Animals baví boxováním s trénovacím robotem, můžeme zkusit tohoto robota přepnout na vyšší obtížnost a odvést tím pozornost. Stejnou věc ale může zařídit automat na nápoje, který je začne vedle postávající stráže chrlit na zem. 
 
Koho tak zklamal poslední Deus Ex, ten si snad na jaře spraví své cyberpunkové chutě, neboť dosud to stále vypadá velice dobře. 


reklama