reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Herní PC hardware poprvé dosáhl tržeb 30 miliard USD

23.1.2017, Jan Vítek, aktualita
Herní PC hardware poprvé dosáhl tržeb 30 miliard USD
Herní hardware je v celém světě PC stále důležitější, neboť jde o jednu z mála oblastí, která vykazuje stabilní růst. Ta dle Jon Peddie Research loni poprvé v historii dosáhla tržeb 30 miliard dolarů a nejvíce z toho si ukousl hi-end.
Není divu, že pro výrobce značkových komponent je herní hardware velice důležitý, až mu někteří podřizují takřka vše. Vidět je to mezi výrobci základních desek, jako je Asus, Gigabyte a další, kteří v drtivé většině případů nabízí herní základní desky. Pak ovšem vzniká situace, kdy mezi herní hardware spadá téměř vše, co se dá koupit a zbývají jen ty nejlevnější, nebo naopak specializované serverové desky. Ale lze očekávat, že tato vlna, stejně jako předchozí, někdy dosáhne svého vrcholu a začne ustupovat. Nyní ale k číslům.





Dle společnosti Jon Peddie Research tak celkové loňské tržby za herní hardware přesáhly hranici 30 miliard dolarů, a to vůbec poprvé. Toto číslo se týká jak hotových prodávaných herních PC, tak doma stavěných počítačů, jednotlivě prodávaných komponent a také herního příslušenství, jako jsou headsety, myši či klávesnice. Očekává se, že hodnota tohoto trhu bude v příštích dvou letech růst o cca 6 procent ročně, což zajistí nástup nového hardwaru i AAA her. Nicméně toto číslo ukazuje na mírné zpomalení růstu.





V posledních letech se tak měl i díky výkonnostní nadvládě PC nad konzolemi prudce vzrůst počet PC hráčů, což se projevilo především v regionu Asie a Pacifiku (APAC), kam pro rok 2016 spadá celkem 11,6 miliard dolarů tržeb a očekává se tu i o procento silnější růst než v průměru. V Severní Americe a Evropě se v posledním roce projevil slabší růst, a to 5,8 a 6,6 % oproti asijským 9,61 %. Ovšem právě západ díky své kupní síle vede v podílu na trhu s hi-end hardwarem. To ostatně ukazuje výše uvedený graf, dle nějž právě na tento hardware spadá 43% podíl z celkových tržeb, pak tu je střední třída s 35 % a zbytek má low-end.

K prudkému růstu herního trhu s hardwarem v posledním roce přispěly především společnosti AMD a NVIDIA, které vypustily na trh své nové grafické karty, jež už konečně využívají 14nm a 16nm GPU. Více ale z toho vytěžila NVIDIA, která dokázala na trh dostat právě i nový hi-end, přičemž AMD aktuálně ještě nemůže svou novou generací GPU konkurovat čipům GeForce GTX 1070 a 1080. To znamená, že nejlukrativnější segment trhu přenechala právě NVIDII, která díky tomu dosáhla rekordního výdělku, tržeb i marží. Tento rok má ale patřit právě firmě AMD, která chce na trh dostat nové grafické karty s čipy Vega, zatímco NVIDIA už má až do nástupu generace Volta v rukávu pouze jedno velké eso, a to GTX 1080 Ti, které si zatím šetří.

Zdroj: JPR
reklama