reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

GeForce GTX 970 prý nedokáže efektivně využít svou paměť

26.1.2015, Jan Vítek, aktualita
GeForce GTX 970 prý nedokáže efektivně využít svou paměť
V posledních měsících si pozorní majitelé karty GeForce GTX 970 začali všímat problému při hraní her, které jsou náročné na kapacitu paměti grafické karty. Objevilo se, že ta nedokáže dobře využít veškeré své 4 GB, ale pouze 3,5 GB, ale je tomu skutečně tak?
V případě, že karta musela sáhnout na posledních 500 MB své paměti, celkový výkon dramaticky poklesl, což vyvolalo všeobecnou diskuzi o tomto problému, jemuž se nyní už věnuje sama NVIDIA. Co se týče karty GeForce GTX 980, pak té se tento problém vyhnul, čili jde pouze o model 970.





O problému se diskutuje především na serveru Overclock.net, kde jsou k dispozici i doprovodné materiály srovnávající využití paměti na GeForce GTX 980 a 970.





NVIDIA také již vydala prohlášení, v němž se píše, že kvůli konfiguraci shaderů lišící se od GTX 980 musela přikročit u karty GTX 970 k odlišné práci s pamětí. Konkrétně bylo nutné celkové 4 GB paměti rozdělit na 3,5GB a 500MB segment. Větší z nich má také vyšší prioritu, takže pokud pro daný účel stačí, pak karta pracuje pouze s ním, což by měly ukazovat i různé utility, které informují o využití paměti. Pokud ale hra či aplikace potřebuje více než 3,5 GB paměti, pak se využívají oba segmenty celkové paměti. Firma pak zkusila změřit, jestli to má nějaký reálný dopad na výkon karty. Nejdříve porovnala její výkon s GTX 980 u hry, která nepotřebuje více než 3,5 GB paměti a pak u hry, která využije i druhý paměťový segment, přičemž rozdíly ve výkonu vyjádřeny v procentech by měly být zhruba stejné.





Z výsledků vyplývá, že pokles výkonu je u karty GTX 970 o něco větší než u GTX 980, ale nijak značně. Ovšem uživatelé mluví především o sekání hry, které měření průměrného FPS neodhalí a ostatně se to klidně může schovat do těch několika málo procent rozdílu mezi výkonem karet. Časem by se ale měly objevit dodatečné informace, takže pokud přinesou něco nového, budeme tento článek aktualizovat.

Zdroj: PC Perspective
reklama