reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Futuremark a OptoFidelity budou řádně měřit pohotovost VR systémů

22.2.2017, Jan Vítek, aktualita
Futuremark a OptoFidelity budou řádně měřit pohotovost VR systémů
Společnost Futuremark se spojila s OptoFidelity ve snaze přinést na trh systém, který bude důkladně měřit všechny aspekty zpoždění a pohotovosti systémů virtuální reality. Využije se k tomu v podstatě maketa člověka.
Je dobře známé, že to, co není při hraní na monitoru až tak velký problém, dokáže v případě využití VR headsetu vyvolat nevolnost, což pochopitelně hraní znechutí a zážitek je ten tam. Různí lidé přitom mohou reagovat odlišně, takže zatímco někdo snese i trhaný obraz, jinému vadí už problém s akomodací oka, jemuž se u dnes dostupných headsetů nevyhne. Lidé z Futuremark a OptoFidelity se nyní zaměřili především na otázku zpoždění a vytvořili hardwarový a softwarový systém, který bude k vidění od konce února na Mobile World Congress i na GDC na začátku března.





Problém je dobře známý. Při hraní s monitorem neztrácíme na rozdíl od VR vizuální kontakt s reálným světem, takže právě ve VR se stává velký problém to, jak mozek vnímá zrakový vjem současně s polohou, zvukem, apod. Pokud otočíme hlavou a obraz na to reaguje s citelným zpožděním, je to na monitoru přinejhorším otravné, ale při hraní s VR headsetem hrozí i zdravotní obtíže. Jde tak přímo o celý řetězec od vstupu přes celé zpracování s vykreslením obrazu až po jeho zobrazení na displeji a to vše přispívá svým dílem k celkovému zpoždění.





Od OptoFidelity tu tak máme umělou hlavu VR Multimeter HMD s kamerami místo očí, která je umístěna na otočné platformě a právě tento speciální hardware bude provádět měření. To především zpoždění motion-to-photon, čili počínaje pohybem a konče "přistáním fotonu na sítnici oka". Je zřejmé, že jde o profesionální řešení a ne o testovací hardware pro masové nasazení. Systém přitom má být schopen analyzovat VR tak, aby odhalil přímo zdroj případného nežádoucího zpoždění, čili zda jde o vstup, problém výkonu počítače, nebo snad zpoždění na výstupu. K dispozici bude také jednodušší verze (na fotografii vpravo) určená především pro mobilní VR systémy a počítá se také s úpravami pro AR systémy.

Futuremark uvádí, že aby VR systém prošel, musí mít celkové zpoždění od vstupu do výstupu maximálně 20 ms. Krom toho se bude měřit i případné klepání obrazu, jeho stálost, zda se neobjeví vynechané nebo duplikované snímky, zpoždění zvlášť pro levé a pravé oko, synchronizace obrazu a zvuku včetně zpoždení od vstupu do zvukového výstupu a to vše se bude podrobně analyzovat.

Zdroj: VideoCardz
reklama