reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS

7.6.2017, Jan Vítek, aktualita
AMD ukázalo Radeon Pro Vega 64 a 56 s až 25 TFLOPS
Společnost AMD prozradilo nové informace o profesionálních grafických kartách nové generace, a to konkrétně Radeon Pro Vega 64 a Vega 56. Ty nám nabídnou až 16 GB paměti HBM2 a také výkon až 25 TFLOPS.
AMD tak už oficiálně představilo nové karty Radeon Pro Vega pro profesionální nasazení, ovšem to neznamená, že budou v příštích několika dnech na trhu. Však vedle nich tu jsou také akcelerátory Radeon Vega Frontier Edition a pak herní Radeon RX Vega, přičemž Radeon Pro Vega se zařadí mezi ně.





Jisté je, že v základu půjde vždy o ta samá GPU, která nabídnou maximálně 64 Compute Unit, čili 4096 Stream procesorů a také 256 texturovacích jednotek. Nyní se už také můžeme podívat na to, jak tato GPU vypadají, ovšem je třeba poznamenat, že nejde o fotografii, co AMD zveřejnilo, ale o uměle vytvořený obrázek z marketingového oddělení, jenž se tak bude spíše jen inspirovat tím, co by ukázala opravdová fotografie čipu. Z obrázku tak nelze dělat závěry toho, jak je dané GPU veliké, o což se aktuálně mnoho lidí snaží. Nelze tak říci, zda toto GPU bude mít plochu necelých 500 mm čtverečných, nebo jinou.





Na obrázku ale můžeme jasně vidět, že součástí čipu, respektive pouzdra, bude jeden velký křemíkový Interposer umístěný pod samotným GPU i paměťmi HBM2, ale nic jiného jsme nečekali. Paměti HBM2 budou dvě, což nám dává k dispozici 2048bitové rozhraní a pak už bude záležet pouze na tom, zda půjde o 1,6 Gb/s na pin nebo 2 Gb/s. Pravděpodobnější je rozhodně 1,6 Gb/s, takže výsledná propustnost by tak byla 409,6 GB/s. A pokud se AMD v rámci GPU Vega opravdu nechystá využít čtyři čipy HBM2, a tedy 4096bitové rozhraní, pak můžeme jeho rozhodnutí propašovat i mezi herní karty paměti HBM2 jako spíše špatné rozhodnutí. Právě ty totiž velice pravděpodobně mají být hlavním důvodem tak pozdního nástupu GPU Vega. Propustnost mírně nad 400 GB/s totiž dnes není nic, co by GDDR5X pohodlně nezvládly.

AMD však možná nemělo moc na výběr, pokud nechtělo utrácet peníze za vývoj a tape-out grafických čipů Vega pro HBM2 i GDDR5X, což by vyžadovalo nemalé náklady navíc. Takto může vyvinout v podstatě jen jedno GPU, které využije ve třech různých řadách karet. Výkonnostní rozlišení pak zajistí deaktivované části čipu a rozdílné takty.

Co dalšího ale vidíme na zveřejněném obrázku? Vypadá to na rozdělení na dvě poloviny po čtyřech jednotkách, čili každá by měla mít celkem 512 jader a 32 texturovacích jednotek.


GPU
Polaris 10 XT
Vega 10 XT
Proces
14nm
14nm
Shader Enginy
4
4
Stream Procesory
2304
4096
Výkon
5,8 TFLOPS
5,8 (FP16) TFLOPS
12,5 TFLOPS
25 (FP16) TFLOPS
Render Output Unit
32
64
Texture Mapping Unit
144
256
Hardware Thread
4
8
Paměťové rozhraní
256bit
2048bit
Paměti
8GB GDDR5
až 16GB HBM2

Vega XT by měla být schopna dosáhnout až 25 TFLOPS, což je pochopitelně Half-Precison (FP16), přičemž Single Precision (FP32) pak bude přesně poloviční. A jak bylo zveřejněno, bude tu Radeon Pro Vega 64 a 56, což je bezpochyby odkaz na počet Compute Unit. Slabší Vega 56 by tak měla mít 3584 shaderů a nedivili bychom se, kdyby to platilo i pro herní verze. AMD uvádí v jejím případě výkon 22 TFLOPS v FP16.





Radeon Vega Frontier Edition vstoupí na trh 27. června, takže za tři týdny. Herní RX Vega mají následovat někdy poté a kdy dorazí Radeon Pro Vega, toť otázka.

Zdroj: wccftech
reklama