Diablo IV: patch 1.3.5 přidal podporu ray tracingu (dnes 13:30)
Blizzard vydal patch 1.3.5 pro Diablo IV, který do hry přidává podporu pro technologii ray tracingu, konkrétně pro stíny a odrazy. Kromě toho také došlo k vylepšení grafických efektů ambient occlusion a contact shadows.
Jen-Hsun Huang a Mark Zuckerberg si vyměnili bundy (dnes 10:00)
CEO Nvidie Jen-Hsun Huang nedá bez kožené bundy ani ránu. Zatímco dříve při svých vystoupeních občas oblékl triko, v posledních letech nemění styl, jen samotné bundy a stává se tak módní ikonou…
Lunar Lake vyfocen, nevznikne prý na TSMC N3P, ale „jen“ na základním N3B (dnes 07:40)
Na snímku vidíte testovací platformu pro Lunar Lake-M(X), tedy standardní referenční platformu mobilního procesoru Intel Lunar Lake, o které se objevily nové informace…
Zen 5 Epyc: Potvrzeno 160 jader a 500W TDP pro nejvyšší model(y) (dnes 00:00)
Řada procesorů Epyc s jádry Zen 5 se očekává zhruba v září, někdy během zimy 2024 / 2025 ji pak doplní modely na bázi Zen 5c, které přiblíží počet jader ke dvěma stovkám…
Čína zase vepředu, IM Motors přichází se 130kWh solid-state akumulátorem (včera 18:31)
Doby, kdy jsme se smáli Číně, že jen kopíruje americké a evropské výrobky, jsou už pryč. Např. v akumulátorech je světovou jedničkou a máme tu další společnost, která představuje vozy se solid-state baterií.
Je to už 30 let od vydání prvního The Elder Scrolls. Který díl máte nejraději? (včera 17:20)
V pondělí uběhlo přesně 30 let od vydání prvního dílu série The Elder Scrolls, tehdy ještě pro MS-DOS. Při této příležitosti Bethesda poděkovala za přízeň a uvedla, že vývojáři mají ranou verzi The Elder Scrolls 6, která už je v nějaké podobě hratelná.
Snapdragon X Elite by měl rozjet většinu her pro Windows, BG3 zvládá při 30 fps (včera 16:35)
Jak dobrý nástup architektury ARM ve Windows zaznamenáme, to se teprve uvidí, každopádně nový procesor Qualcomm Snapdragon X Elite vypadá docela slibně. Pokud jde o hry, měl by rozjet většinu titulů pro Windows.
Microsoft představil DirectSR pro snadnější implementaci upscalingu (včera 13:50)
Na letošní GDC společnost Microsoft představila technologii DirectSR, což je API DirectX, které umožní při vývoji her jednodušší integraci podpory různých upscalingových metod jako DLSS od Nvidie, FSR od AMD a XeSS od Intelu.
AMD má záplatu na taktování pamětí Radeonu RX 7900 GRE bez aktualizace BIOSu (včera 10:00)
Poté, co AMD rozšířila vydání Radeonu RX 7900 GRE i mimo čínské trhy, upozornily některé recenze na problém při přetaktování pamětí. AMD se situaci podařilo vyřešit i bez aktualizace BIOSu…
Hynix počítá s rychlejšími GDDR7 než Samsung, zmiňuje i 40Gb/s čipy (včera 07:40)
Ani Hynix nechtěl zůstat pozadu a na GTC vystavil několik nadcházejících typů pamětí. Největší pozornost se dočkaly GDDR7, u kterých výrobce očekává i vyšší rychlosti, než jaké ohlásil Samsung.
Procesory Apple M1 a M2 mají "neopravitelnou" bezpečnostní chybu GoFetch (včera 06:30)
Bezpečnostní chyby v procesorech se nachází v poslední době už docela pravidelně a další z nich postihuje procesory Apple M1, M2 i M3, u Intelu jde pak o Raptor Lake. V případě M1 a M2 jde ale o svým způsobem neřešitelný problém
AMD bude na 4nm procesu Samsungu vyrábět levnější procesory, později i grafiky (včera 00:00)
Už něco přes rok slýcháme o užší spolupráci AMD se Samsungem co se týče výroby čipů. Nyní se začíná rýsovat, o čem AMD uvažuje: Jde o přesun výroby levnějších produktů od TSMC k Samsungu.